UBO-verklaring aanleveren?
- Pak je zakelijke betaalpas.
- Log in bij Internet Bankieren Zakelijk
- Controleer je UBO-gegevens
Geen verzoek ontvangen? Dan kun je de UBO-verklaring (nog) niet aanleveren.
Je hebt een brief van ons ontvangen over het aanleveren van de UBO-verklaring. Lees deze goed door, voordat je de verklaring invult. Er staat bijvoorbeeld in welke informatie je nodig hebt en waar je die kunt vinden.
Geen brief of bericht van ons ontvangen? Dan kun je de UBO-verklaring (nog) niet aanleveren.
Heb je het hele formulier doorlopen en de verklaring bevestigd? Dan onderteken je de UBO-verklaring. Doe je dat niet? Dan komt de verklaring niet in jouw dossier. Want het aanleveren van de UBO-verklaring heb je dan niet afgemaakt.
Let op: je bevestigt en ondertekent de UBO-verklaring altijd. Ook als de UBO-gegevens niet gewijzigd zijn. Zo weten we zeker dat we de juiste UBO-gegevens van je hebben.
Jouw UBO-verklaring is vastgelegd in jouw dossier. Je ontvangt daarvan een bevestiging.
Geef toekomstige UBO-wijzigingen meteen aan ons door. Dan hebben we altijd de juiste gegevens van jouw organisatie.
UBO staat voor 'Ultimate Beneficial Owner' of 'Uiteindelijk Belanghebbende'. Dit is een persoon die een (in)direct belang heeft in een organisatie. Dat is het geval als deze persoon:
Voldoet niemand in je organisatie aan een van deze omschrijvingen? Dan zijn alle leden van het bestuur van je organisatie een UBO. Dit zijn de bestuurders die in de statuten staan of ingeschreven zijn in de KVK.
Lees meer informatie over wie een UBO in jouw organisatie kan zijn.