Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Voorbereiden op je adviesgesprek

Alles over de afspraak en de documenten die nodig zijn

Heb je binnenkort een adviesgesprek met een adviseur? Bereid je dan alvast voor en verzamel de juiste documenten.

Documenten per onderwerp

Hypotheekgesprek voorbereiden

In je Persoonlijke Omgeving zie je welke documenten je nodig hebt voor het oriëntatiegesprek of adviesgesprek. Ook kun je de documenten alvast uploaden en delen met de adviseur, zo kan de adviseur zich goed voorbereiden op het gesprek.

Dagelijkse bankzaken

Wanneer je een afspraak hebt met een van onze adviseurs over je dagelijkse bankzaken, heb je het volgende nodig:

  • Een geldig paspoort, geldige identiteitskaart, verblijfsvergunning of rijbewijs. Heb je niet de Nederlandse nationaliteit? Dan is alleen een paspoort of verblijfsvergunning geldig.
  • Een telefoon of tablet met de ABN AMRO app erop. Deze heb je nodig voor de  tijdens de afspraak.
  • Wanneer je een (gezamenlijke) rekening bij ons opent, vult de adviseur je gegevens tijdens het gesprek in en laat deze aan je zien. Je hebt de mogelijkheid deze te controleren en eventueel aan te passen. Tijdens het gesprek worden ook de productkenmerken besproken. Aan het einde van je afspraak worden de documenten klaargezet om te worden ondertekend. Lees de documenten zorgvuldig door en onderteken ze. Zodra je hebt ondertekend, gaat de overeenkomst meteen in. De getekende documenten kun je terugvinden in je persoonlijke omgeving.
  • Meestal vindt ondertekening digitaal plaats. Dit kan via je takenlijst in de ABN AMRO App of Internet Bankieren, via www.ondertekenen.nl (iDIN) of via ZealiD. Wanneer je middels ZealiD ondertekent, vragen wij je om voorafgaand de afspraak de ZealiD app te downloaden én te registreren.
  • Lees meer over digitaal ondertekenen
Lening aanvragen of wijzigen

Voor het aanvragen of wijzigen van een lening heb je het volgende nodig:

  • Je identiteitsbewijs: een geldig paspoort, geldige identiteitskaart, verblijfsvergunning of rijbewijs. Heb je niet de Nederlandse nationaliteit? Dan is alleen een paspoort of verblijfsvergunning geldig.
  • Een telefoon of tablet met de ABN AMRO app erop. Deze heb je nodig voor de 
  • Andere documenten, zoals je inkomensgegevens. In onze handige checklist hebben wij de benodigde documenten op een rij gezet. 
  • Wanneer je een lening aanvraagt of wijzigt, vindt ondertekening meestal digitaal plaats. Dit kan via de takenlijst in de ABN AMRO App of Internet Bankieren met de ABN AMRO app of één van onze andere mogelijkheden.
Verzekering aanvragen

Wi je een verzekering aanvragen? Of je bestaande verzekering wijzigen? Dan heb je onderstaande nodig:

  • Identiteitsbewijs: Een geldig paspoort, geldige identiteitskaart, verblijfsvergunning of rijbewijs. Heb je niet de Nederlandse nationaliteit? Dan is alleen een paspoort of verblijfsvergunning geldig.
  • Een telefoon of tablet met de ABN AMRO app erop. Deze heb je nodig voor de 
  • Heb je al een verzekering elders? Houd de polissen digitaal bij de hand. De polissen kun je op een veilige manier digitaal uitwisselen met de adviseur via Internet Bankieren. De adviseur vraagt deze documenten tijdens de afspraak op.
Gesprek over je Financiële Gezondheid

Heb je een gesprek met onze Financieel Gezond Coach?
Dan hoef je je niet voor te bereiden. Tijdens het eerste gesprek doorlopen we samen de FinanciëleGezondheidsCheck van het Nibud. Vind je het fijn om hier alvast over te lezen? Lees meer.

Heb je een gesprek over een bestaande lening?
Dan heb je het volgende nodig:

  • Overzicht van je inkomsten en uitgaven
  • Recente salarisstrook
  • Uitbetalingsspecificatie van de uitkering (indien van toepassing)
  • Indien van toepassing, een recent afschrift van een andere bank
  • Documenten van verplichtingen elders (denk hierbij aan leningen bij vrienden, familie of andere instanties).
Basis financieel adviesgesprek

Voor een basis financieel adviesgesprek heb je onderstaande nodig:

  • Een geldig legitimatiebewijs
  • Een telefoon of tablet met de ABN AMRO app erop. Deze heb je nodig voor de  .
  • ABN AMRO betaalpas
  • DigiD

Voor een maatwerkadvies gesprek graag de volgende documenten toevoegen:

  • IB aangifte 2 jaar
  • Meest recente inkomensgegevens (salarisstrook of inkomstenoverzicht)
  • Indien zelfstandig jaarcijfers van de afgelopen 2 jaar
  • Gegevens van het aan te kopen/te verkopen pand
Financieel Inzicht of Financieel Inzicht Extra

De ABN AMRO medewerker geeft aan welke documenten je nodig hebt voor Financieel Inzicht of Financieel Inzicht Extra.

Op deze pagina helpen we je graag op weg bij het verzamelen van de benodigde documenten. Je vindt op deze pagina per document een korte toelichting en waar je het document gemakkelijk vindt.

Meer informatie over Pensioenaanvulling

Vermogensbeheer

Welke documenten heb je nodig voor een adviesgesprek over Vermogensbeheer? Dat hangt ervan af of je een particuliere klant of ondernemer bent.

• Ben je een particuliere klant? Breng dan de volgende documenten mee:

• Ben je ondernemer? Breng dan de volgende documenten mee:

  • Paspoort, Europese identiteitskaart of Nederlands verblijfsdocument; een kopie van één van deze documenten is niet toegestaan
  • Statuten (indien deze recentelijk zijn aangepast)
  • LEI* 
  • Meest recente jaarrekening (niet ouder dan 3 jaar)
  • (indien van toepassing) Volmacht Zakelijk

Wij vragen zelf vóór de afspraak je Uittreksel KvK op.

*Ben je nog niet in het bezit van een LEI (Legal Entity Identifier)? Vraag deze dan tijdig aan bij de Kamer van Koophandel.

Lees de brochure 'Uw beleggersprofiel'

Heb je een afspraak om een beleggersprofiel op te stellen of voor de jaarlijkse revisie van je beleggersprofiel? Dan kun je je hierop voorbereiden door de brochure ‘Uw beleggersprofiel’ te lezen.

Nieuw is dat wij met je in gesprek gaan over je duurzaamheidsvoorkeuren. In hoofdstuk 2 van de brochure lees je alles wat je hierover moet weten. 

Meer weten over Vermogensbeheer?

Lees meer over klant worden bij Vermogensbeheer of bekijk de veelgestelde vragen over Vermogensbeheer. Je kunt ook de servicedesk bellen via 088 388 9779. 

Documenten per onderwerp

Hypotheekgesprek voorbereiden

In je Persoonlijke Omgeving zie je welke documenten je nodig hebt voor het oriëntatiegesprek of adviesgesprek. Ook kun je de documenten alvast uploaden en delen met de adviseur, zo kan de adviseur zich goed voorbereiden op het gesprek.

Dagelijkse bankzaken

Wanneer je een afspraak hebt met een van onze adviseurs over je dagelijkse bankzaken, heb je het volgende nodig:

  • Een geldig paspoort, geldige identiteitskaart, verblijfsvergunning of rijbewijs. Heb je niet de Nederlandse nationaliteit? Dan is alleen een paspoort of verblijfsvergunning geldig.
  • Een telefoon of tablet met de ABN AMRO app erop. Deze heb je nodig voor de  tijdens de afspraak.
  • Wanneer je een (gezamenlijke) rekening bij ons opent, vult de adviseur je gegevens tijdens het gesprek in en laat deze aan je zien. Je hebt de mogelijkheid deze te controleren en eventueel aan te passen. Tijdens het gesprek worden ook de productkenmerken besproken. Aan het einde van je afspraak worden de documenten klaargezet om te worden ondertekend. Lees de documenten zorgvuldig door en onderteken ze. Zodra je hebt ondertekend, gaat de overeenkomst meteen in. De getekende documenten kun je terugvinden in je persoonlijke omgeving.
  • Meestal vindt ondertekening digitaal plaats. Dit kan via je takenlijst in de ABN AMRO App of Internet Bankieren, via www.ondertekenen.nl (iDIN) of via ZealiD. Wanneer je middels ZealiD ondertekent, vragen wij je om voorafgaand de afspraak de ZealiD app te downloaden én te registreren.
  • Lees meer over digitaal ondertekenen

Lening aanvragen of wijzigen

Voor het aanvragen of wijzigen van een lening heb je het volgende nodig:

  • Je identiteitsbewijs: een geldig paspoort, geldige identiteitskaart, verblijfsvergunning of rijbewijs. Heb je niet de Nederlandse nationaliteit? Dan is alleen een paspoort of verblijfsvergunning geldig.
  • Een telefoon of tablet met de ABN AMRO app erop. Deze heb je nodig voor de 
  • Andere documenten, zoals je inkomensgegevens. In onze handige checklist hebben wij de benodigde documenten op een rij gezet. 
  • Wanneer je een lening aanvraagt of wijzigt, vindt ondertekening meestal digitaal plaats. Dit kan via de takenlijst in de ABN AMRO App of Internet Bankieren met de ABN AMRO app of één van onze andere mogelijkheden.

Verzekering aanvragen

Wi je een verzekering aanvragen? Of je bestaande verzekering wijzigen? Dan heb je onderstaande nodig:

  • Identiteitsbewijs: Een geldig paspoort, geldige identiteitskaart, verblijfsvergunning of rijbewijs. Heb je niet de Nederlandse nationaliteit? Dan is alleen een paspoort of verblijfsvergunning geldig.
  • Een telefoon of tablet met de ABN AMRO app erop. Deze heb je nodig voor de 
  • Heb je al een verzekering elders? Houd de polissen digitaal bij de hand. De polissen kun je op een veilige manier digitaal uitwisselen met de adviseur via Internet Bankieren. De adviseur vraagt deze documenten tijdens de afspraak op.

Gesprek over je Financiële Gezondheid

Heb je een gesprek met onze Financieel Gezond Coach?
Dan hoef je je niet voor te bereiden. Tijdens het eerste gesprek doorlopen we samen de FinanciëleGezondheidsCheck van het Nibud. Vind je het fijn om hier alvast over te lezen? Lees meer.

Heb je een gesprek over een bestaande lening?
Dan heb je het volgende nodig:

  • Overzicht van je inkomsten en uitgaven
  • Recente salarisstrook
  • Uitbetalingsspecificatie van de uitkering (indien van toepassing)
  • Indien van toepassing, een recent afschrift van een andere bank
  • Documenten van verplichtingen elders (denk hierbij aan leningen bij vrienden, familie of andere instanties).

Basis financieel adviesgesprek

Voor een basis financieel adviesgesprek heb je onderstaande nodig:

  • Een geldig legitimatiebewijs
  • Een telefoon of tablet met de ABN AMRO app erop. Deze heb je nodig voor de  .
  • ABN AMRO betaalpas
  • DigiD

Voor een maatwerkadvies gesprek graag de volgende documenten toevoegen:

  • IB aangifte 2 jaar
  • Meest recente inkomensgegevens (salarisstrook of inkomstenoverzicht)
  • Indien zelfstandig jaarcijfers van de afgelopen 2 jaar
  • Gegevens van het aan te kopen/te verkopen pand

Financieel Inzicht of Financieel Inzicht Extra

De ABN AMRO medewerker geeft aan welke documenten je nodig hebt voor Financieel Inzicht of Financieel Inzicht Extra.

Op deze pagina helpen we je graag op weg bij het verzamelen van de benodigde documenten. Je vindt op deze pagina per document een korte toelichting en waar je het document gemakkelijk vindt.

Meer informatie over Pensioenaanvulling

Vermogensbeheer

Welke documenten heb je nodig voor een adviesgesprek over Vermogensbeheer? Dat hangt ervan af of je een particuliere klant of ondernemer bent.

• Ben je een particuliere klant? Breng dan de volgende documenten mee:

• Ben je ondernemer? Breng dan de volgende documenten mee:

  • Paspoort, Europese identiteitskaart of Nederlands verblijfsdocument; een kopie van één van deze documenten is niet toegestaan
  • Statuten (indien deze recentelijk zijn aangepast)
  • LEI* 
  • Meest recente jaarrekening (niet ouder dan 3 jaar)
  • (indien van toepassing) Volmacht Zakelijk

Wij vragen zelf vóór de afspraak je Uittreksel KvK op.

*Ben je nog niet in het bezit van een LEI (Legal Entity Identifier)? Vraag deze dan tijdig aan bij de Kamer van Koophandel.

Lees de brochure 'Uw beleggersprofiel'

Heb je een afspraak om een beleggersprofiel op te stellen of voor de jaarlijkse revisie van je beleggersprofiel? Dan kun je je hierop voorbereiden door de brochure ‘Uw beleggersprofiel’ te lezen.

Nieuw is dat wij met je in gesprek gaan over je duurzaamheidsvoorkeuren. In hoofdstuk 2 van de brochure lees je alles wat je hierover moet weten. 

Meer weten over Vermogensbeheer?

Lees meer over klant worden bij Vermogensbeheer of bekijk de veelgestelde vragen over Vermogensbeheer. Je kunt ook de servicedesk bellen via 088 388 9779. 

Over de afspraak

Identificeren

Tijdens je hypotheekgesprek bespreken we persoonlijke informatie. Daarom moeten we zeker weten dat jij het bent. De hypotheekadviseur zal je identiteit controleren. Zorg ervoor dat je een geldig legitimatiebewijs bij de hand hebt.

Ook heb je de ABN AMRO app nodig. Let op: deze app moet op een ander apparaat staan dan het apparaat waarmee je het gesprek voert. Tijdens de afspraak legt de adviseur uit hoe je de app gebruikt voor je identificatie.

Afspraak starten

Kort voor je afspraak ontvang je een e-mail met alle informatie die je nodig hebt. In de e-mail staat ook een link om de afspraak te starten.

Afspraak afzeggen of wijzigen

Komt de afspraak niet uit? Afzeggen of wijzigen doe je in Internet Bankieren of via de ABN AMRO app. 

Stappenplan Internet Bankieren 

  1. Log in
  2. Ga naar ‘Zelf Regelen’ 
  3. Ga naar ‘Communicatie en afspraken' > 'Mijn afspraken beheren’ 
  4. Klik op ‘Afzeggen’ of ‘Wijzigen’ 
  5. Kies bij ‘Wijzigen’ een moment dat je beter uitkomt 

Stappenplan ABN AMRO app 

  1. Log in 
  2. Ga naar ‘Profiel’ > ‘Afspraken’ 
  3. Klik op ‘Afzeggen’ of ‘Wijzigen’ 
  4. Kies bij ‘Wijzigen’ een moment dat je beter uitkomt

Over de afspraak

Identificeren

Tijdens je hypotheekgesprek bespreken we persoonlijke informatie. Daarom moeten we zeker weten dat jij het bent. De hypotheekadviseur zal je identiteit controleren. Zorg ervoor dat je een geldig legitimatiebewijs bij de hand hebt.

Ook heb je de ABN AMRO app nodig. Let op: deze app moet op een ander apparaat staan dan het apparaat waarmee je het gesprek voert. Tijdens de afspraak legt de adviseur uit hoe je de app gebruikt voor je identificatie.

Afspraak starten

Kort voor je afspraak ontvang je een e-mail met alle informatie die je nodig hebt. In de e-mail staat ook een link om de afspraak te starten.

Afspraak afzeggen of wijzigen

Komt de afspraak niet uit? Afzeggen of wijzigen doe je in Internet Bankieren of via de ABN AMRO app. 

Stappenplan Internet Bankieren 

  1. Log in
  2. Ga naar ‘Zelf Regelen’ 
  3. Ga naar ‘Communicatie en afspraken' > 'Mijn afspraken beheren’ 
  4. Klik op ‘Afzeggen’ of ‘Wijzigen’ 
  5. Kies bij ‘Wijzigen’ een moment dat je beter uitkomt 

Stappenplan ABN AMRO app 

  1. Log in 
  2. Ga naar ‘Profiel’ > ‘Afspraken’ 
  3. Klik op ‘Afzeggen’ of ‘Wijzigen’ 
  4. Kies bij ‘Wijzigen’ een moment dat je beter uitkomt