Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Dit kun je met de app

Je rekeningen en hypotheek bekijken, een overboeking doen en een beleggingsorder plaatsen. Steeds meer bankzaken regel je simpel zelf via de ABN AMRO app. Op deze pagina lees je over een aantal mogelijkheden van de app.

Mobiele telefoon met overzicht van producten in de ABN AMRO app

Mogelijkheden van de ABN AMRO app

Alles bij de hand als het nodig is

Dit kun je met de app

Je rekeningen en hypotheek bekijken, een overboeking doen en een beleggingsorder plaatsen. Steeds meer bankzaken regel je simpel zelf via de ABN AMRO app. Op deze pagina lees je over een aantal mogelijkheden van de app.

Regel steeds meer zelf via de app

De meeste bankzaken regel je simpel zelf via de ABN AMRO app. Je kunt bijvoorbeeld zelf je betaalpas (de)blokkeren en een schade melden. En bel je ons vanuit de app? Dan kunnen we je sneller helpen. Elke dag werken we aan verbeteringen van de app en ontwikkelen we nieuwe mogelijkheden. Zo kun je steeds meer bankzaken zelf regelen.

Nieuw in de app: Vaste lasten

Bij vaste lasten denk je misschien aan energiekosten, huur of hypotheek, en verzekeringen. Maar ook abonnementen horen bij je vaste lasten. Denk bijvoorbeeld aan de sportclub, krant, streamingsdiensten of maaltijdbox. De ABN AMRO app geeft je nu inzicht in je gemiddelde vaste lasten per maand. Ook kun je abonnementen direct opzeggen. 

Ontdek meer mogelijkheden in de app

Inloggen in Internet Bankieren

Bankier je liever niet op je mobiel of tablet? De ABN AMRO app kun je ook alleen gebruiken voor veilig inloggen in Internet Bankieren. Met je telefoon of tablet scan je de QR-code op het inlogscherm. Daarna bankier je verder zoals je gewend bent: op je laptop of PC.

Zelf je betaallimiet aanpassen

Wil je een groot bedrag overmaken of een groot bedrag pinnen? Omdat je bijvoorbeeld op vakantie gaat of een grote aankoop wilt doen? In de ABN AMRO app verhoog je eenvoudig zelf (tijdelijk) je daglimiet of paslimiet.

Je Voorspellingen bekijken

Ben je benieuwd welke bij- en afschrijvingen er de komende maand aankomen? Met Voorspellingen zie je welke bij- en afschrijvingen je de komende 30 dagen kunt verwachten. Zo weet je waar je aan toe bent en houd je grip op je geld.

Beginnen met de ABN AMRO app? We helpen je graag op weg!

Ga je de ABN AMRO app voor het eerst gebruiken? Je zet ’m in een paar stappen al op je telefoon of tablet. We helpen je op weg bij het downloaden, activeren én het gebruiken van de app.

Wil je hulp met de app?

Wat is een identificatiecode? Hoe zit het als je je telefoon kwijtraakt? En wat als je geen toestel hebt voor de app? We leggen het je graag uit. Ook met handige hulpvideo's helpen we je stap voor stap op weg. Bijvoorbeeld bij het inloggen met de app en het blokkeren van je betaalpas.

Vragen over inloggen met de app

Ga je voor het eerst de ABN AMRO app gebruiken? Dan kies je zelf je 5-cijferige identificatiecode. Op de pagina ABN AMRO app activeren vind je meer informatie over het voor de eerste keer downloaden en gebruiken van de app.

Ja, na installatie van de app kun je nog steeds met de e.dentifier inloggen in Internet Bankieren. Steeds meer mensen kiezen ervoor om in te loggen met de ABN AMRO app. De app kun je namelijk steeds updaten naar een nieuwe versie met de nieuwste beveiliging. Lees meer over inloggen met de app.

Als je de app hebt gedownload, betekent dat niet dat je daarmee moet bankieren. Je gebruikt de app dan alleen om in te loggen en gaat verder op je pc of laptop. Zo blijven inloggen en bankieren gescheiden, net als met de e.dentifier. Wanneer je de deur uit bent, kun je je bankzaken veilig regelen met de app. Je hebt dan geen betaalpas en e.dentifier nodig en kunt bijvoorbeeld snel je betaalpas blokkeren. 

Vragen over gebruik van de app

Heb je de ABN AMRO app op je mobiele toestel geïnstalleerd? Dan kun je gewoon blijven bankieren op je pc of laptop. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om de app alleen te gebruiken om in te loggen in Internet Bankieren. Natuurlijk kun je ook bankieren met de app, maar dat hoeft niet.

Je kunt op je toestel zien welke versie van iOS, iPadOS of Android je gebruikt. De informatie vind je terug bij de instellingen. Bij toestellen met Android is dit vaak te vinden onder het kopje ‘software’ of ‘softwaregegevens’. Bij een toestel met iOS of iPadOS onder het kopje ‘info’ of ‘over’.

Zie je minstens Android 9 of iOS of iPadOS 15 staan? Dan kun je de ABN AMRO app gebruiken. Staat er een versie met een lager getal? Kijk dan of je een update kunt installeren. Als dat niet kan, is je toestel niet geschikt.

In de ABN AMRO app kun je een extra profiel toevoegen. Handig als je privé en zakelijk een betaalrekening bij ons hebt. Zo heb je al je bankzaken bij de hand, maar wel van elkaar gescheiden. Lees hoe je je zakelijk profiel toevoegt.

  • Verwijder de app van je smartphone of tablet.
  • Meld je af in Internet Bankieren.

Vragen over veiligheid van de app

De ABN AMRO app is veilig. De ABN AMRO app en Internet Bankieren zijn allebei een compleet gesloten omgeving. Je gegevens worden versleuteld en via een beveiligde verbinding verstuurd. Twijfel je nog over de veiligheid van de app? We vertellen je daar graag meer over: ontdek waarom de app zo veilig is.

Nee, als je je telefoon bent verloren, kunnen anderen niet bij je bankzaken. De ABN AMRO app is goed beveiligd met je identificatiecode, vingerafdruk (Android), Touch ID of Face ID (iOS). We raden je wel aan om je toestelregistratie voor de app te verwijderen. Dit kun je zelf doen in Internet Bankieren. Inloggen in Internet Bankieren kan dan met:

  • Een geleende telefoon van iemand die dichtbij je staat, zoals een familielid of je partner
  • Een tablet of iPad, als je deze hebt
  • Een oude telefoon

Je activeert de ABN AMRO app opnieuw op dit andere toestel. Hiervoor heb je je identiteitsbewijs nodig. Daarna kun je inloggen in Internet Bankieren en de registratie van je verloren toestel verwijderen. Is dit voor jou niet mogelijk, of lukt het niet? Dan kun je met ons bellen.

We werken elke dag aan de veiligheid en verbeteringen. Zo kunnen we je regelmatig een nieuwe versie van de app aanbieden. Vraagt je telefoon om de ABN AMRO app te updaten? Doe dit direct. Op die manier blijf je de app veilig gebruiken.

Nee, dat kan niet. Net als Internet Bankieren is de ABN AMRO app een compleet afgesloten omgeving.

  1. Open de app Instellingen op je telefoon of tablet.
  2. Tik onderaan op Systeem > Geavanceerd > Systeemupdate. Hier zie je welk versienummer van Android je op je telefoon hebt. Als er een update is, staat die hier.
  3. De updatestatus wordt weergegeven. Volg nu de stappen op het scherm.
  1. Ga naar de Instellingen (Settings) van je iPhone of iPad.
  2. Tik op Algemeen (General) > Software-update (Software Update). Hier zie je welk versienummer van iOS je op je telefoon hebt. Als er een update is, staat die hier.
  3. Tik op Installeer nu (Install now) om de update te starten. Volg daarna de instructies.