Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Betaalpas kapot of ingeslikt

Werkt je betaalpas niet bij een geldautomaat? Of is je pas ingeslikt? Dit is vervelend. Gelukkig kun je meteen een vervangende pas aanvragen. Regel het snel in de app of via Internet Bankieren.

Creditcard

Mijn pas is kapot

Werkt je pas niet bij een betaalautomaat? Dit kan aan de pas of automaat liggen. Probeer het volgende: 

  • Haal de pas uit de betaalautomaat.
  • Maak de chip op de pas goed schoon. Vuil en vet kunnen de chip blokkeren.
  • Probeer het opnieuw.

Werkt je pas bij meerdere betaalautomaten niet? Dan is de pas waarschijnlijk echt kapot.

Mijn pas is ingeslikt

Wil je geld opnemen en slikt de geldautomaat plotseling je betaalpas in? Dit komt niet vaak voor, maar is erg vervelend. Meestal gebeurt dit omdat:

  • De pas als gestolen in het systeem staat.
  • Er een vermoeden van fraude is.
  • Er een storing aan de geldautomaat is.

Een ingenomen pas komt niet meer terug uit de geldautomaat.

Via ABN AMRO app

  1. Open de app met de knop hieronder.
  2. Kies de betaalpas en tik op vervangen.
  3. Klaar! Binnen 3 dagen ontvang je de pas

Via chat

Kun je niet meer inloggen in Internet Bankieren of de app? Chatbot Anna helpt je in een paar stappen met identificeren. Zo weten we zeker wie je bent. Daarna zorgt een medewerker voor je nieuwe pas.

Zo vraag je een vervangende pas aan:

Via de ABN AMRO app

Open de app en kies in de balk bovenin 'Passen'. Kies de juiste betaalpas en tik op vervangen.

icoon

Via Internet Bankieren

Log in met QR. Of gebruik een extra pas of de pas van je gezamenlijke rekening om in te loggen.

icoon

Via chat

Kun je niet meer inloggen in Internet Bankieren of de app? Chatbot Anna helpt je in een paar stappen met identificeren. Zo weten we zeker wie je bent. Daarna zorgt een medewerker voor je nieuwe pas.

Even geen betaalpas? Zo kun je toch betalen

Contant geld opnemen zonder betaalpas

  • Heb je de ABN AMRO app? Dan kun je .
  • Heb je nog een betaalpas van een andere rekening? Maak dan geld over met de ABN AMRO app. Of maak geld over naar een ander en laat die contant geld opnemen.

Betaal met je mobiel of smartwatch

Met je iPhone, Android-telefoon of smartwatch kun je altijd makkelijk contactloos betalen, zonder betaalpas. Betalen werkt hetzelfde als betalen met je pas. Je houdt je telefoon of smartwatch tegen de betaalautomaat aan.

Met een creditcard

Betalen of geld opnemen kan ook met een creditcard, ook in het buitenland. Let op: contant geld opnemen met je creditcard kost minimaal € 4,50 per opname.

Uw betaalpas activeren is makkelijk

Nieuwe betaalpas ontvangen?

Activeer eerst je nieuwe betaalpas. Dat kan op deze manieren:

  • Betaal in een winkel met je betaalpas en pincode
  • Check je saldo bij de geldautomaat
  • Neem contant geld op

Nieuwe pas geactiveerd? Dan kan je de oude pas doorknippen en weggooien.

Kom je er online niet uit?

Niet gelukt om via Internet Bankieren, de app of chat je betaalpas te blokkeren of te vervangen? Neem dan contact met ons op. We helpen je telefonisch verder. Houd rekening met een wachttijd.

Wat zijn de kosten voor een nieuwe betaalpas?

Het kost € 5 om je betaalpas te vervangen. Lees meer over de kosten van dagelijkse bankzaken.