Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Deblokkeren betaalpas

Selecteer hieronder de situatie die voor jou geldt

Hoe je een betaalpas deblokkeert is afhankelijk van je situatie. In de meeste gevallen kun je zelf je pas deblokkeren in Internet Bankieren of de app. Selecteer hieronder de situatie die voor jou geldt. En je hebt meteen een antwoord.

Via ABN AMRO app

  1. Log in
  2. Kies de pas die je wil deblokkeren
  3. Klik op 'deblokkeren'
  4. Klaar! Je pas is gedeblokkeerd

Zelf je pas deblokkeren

icoon

Via de ABN AMRO app

Heb je zelf de pas geblokkeerd? Dan kun je deze ook zelf deblokkeren. Open de app en kies in de balk bovenin 'Passen'. Kies je betaalpas en tik op 'Deblokkeren'.

icoon

Via Internet Bankieren

Heb je de app niet? Ga dan naar Internet Bankieren. Kies 'Zelf regelen' en dan 'Deblokkeren' onder je betaalpas. Dit kan alleen als je nog kunt inloggen. Bijvoorbeeld met een extra pas van je gezamenlijke rekening.

icoon

Lukt het niet online?

Bel dan met onze klantenservice. We helpen je graag verder.

Eenvoudig online deblokkeren

Deblokkeer je pas zelf via de ABN AMRO app of Internet Bankieren. Online deblokkeren kan als:

  • Je hebt je pas zelf geblokkeerd via de app of Internet Bankieren
  • Je hebt 3 keer de verkeerde pincode ingevoerd bij een geldautomaat of tijdens het pinnen in een winkel

Heb je geen ABN AMRO app?

Deblokkeer je pas via Internet Bankieren. Gebruik hiervoor een andere pas, bijvoorbeeld van een gezamenlijke rekening, die gekoppeld is aan je betaalrekening.

Lukt het niet online? Neem dan contact met ons op .

Kan je niet meer inloggen in Internet Bankieren of de ABN AMRO app?

Chatbot Anna helpt je in een paar stappen met identificeren. Zo weten we zeker wie je bent. Daarna helpt een medewerker je verder met het deblokkeren van je pas.

geldmaat geldautomaat

Pincode geblokkeerd op e.dentifier

Het is niet altijd mogelijk om je pas online te deblokkeren. Deblokkeer je pas via een geldautomaat als: 

  • Je 3 keer de verkeerde pincode hebt ingevoerd op een e.dentifier
  • De e.dentifier aangeeft dat de pincode geblokkeerd is
Als je de pincode nog weet, ga dan naar een geldmaat en controleer je saldo of neem geld op. Je pincode is dan gedeblokkeerd. 

Ben je jouw pincode vergeten? Bekijk wat je kunt doen.

Heb je een nieuwe of vervangende betaalpas?

Deze hoef je niet te deblokkeren. Een nieuwe betaalpas activeer je via de telefoon met de code in de brief. Een vervangende betaalpas activeer je door te pinnen bij een geldautomaat of in een winkel. Je pincode blijft hetzelfde.