Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Deblokkeren betaalpas

Selecteer hieronder de situatie die voor jou geldt

Hoe je een betaalpas deblokkeert is afhankelijk van je situatie. In de meeste gevallen kun je zelf je pas deblokkeren in Internet Bankieren of de app. Selecteer hieronder de situatie die voor jou geldt. En je hebt meteen een antwoord.

Heb je een nieuwe of vervangende betaalpas?

Deze hoef je niet te deblokkeren. Een nieuwe betaalpas activeer je via de telefoon met de code in de brief. Een vervangende betaalpas activeer je door te pinnen bij een geldautomaat of in een winkel. Je pincode blijft hetzelfde.

Veelgestelde vragen

Als je je betaalpas deblokkeert via de app of Internet Bankieren, kun je hem meteen weer gebruiken. Er is geen wachttijd. Als een medewerker je pas deblokkeert, werkt hij ook meteen. Soms moet je na het deblokkeren in de app of Internet Bankieren je saldo controleren bij een Geldmaat-automaat om het helemaal af te ronden. Daarna kun je de betaalpas direct gebruiken. 

Nee. Een pas blokkeren of deblokkeren kost niets.

In sommige gevallen kun je de betaalpas alleen deblokkeren bij een geldautomaat. Bijvoorbeeld als je meerdere keren een verkeerde pincode invoert op de e.dentifier. Dan is voor de veiligheid de chip op de pas geblokkeerd. Maar staat de pas niet als geblokkeerd in de app of Internet Bankieren. Wanneer je bij een geldautomaat de juiste pincode invoert wordt de blokkade van de chip opgeheven. Je pas is direct weer te gebruiken.

Ben je in het buitenland? Dan kun je ook je pas deblokkeren bij een andere geldautomaat.

Ook in het buitenland kun je de betaalpas deblokkeren via Internet Bankieren of de app. Dit is mogelijk als je zelf de betaalpas geblokkeerd hebt.

Heb je drie keer de verkeerde pincode ingetoetst op de e.dentifier? Dan is de chip op je betaalpas geblokkeerd. Ga in dit geval naar een geldautomaat. Toets de juiste pincode in, check je saldo of neem geld op. Je pas is nu gedeblokkeerd. In het buitenland kun je dit doen bij elke geldautmaat. 

Heb je drie keer de verkeerde pincode ingetoetst tijdens betalen of geld opnemen? Deblokkeer dan eerst je pas via de app of Internet Bankieren. Ga dan naar een geldautomaat en check je saldo of neem geld op. Je pas is nu gedeblokkeerd.

Heb je geen toegang meer tot de app of Internet Bankieren? Neem dan contact met ons op +31 88 - 22 62 630.