Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Fraude melden

Laat ons weten wat er aan de hand is, dan gaan we je helpen.

Wat kun je zelf doen?

Betaalpas kwijt

  • Heb je je betaalpas verloren of is deze gestolen?
  • Heb je je betaalpas opgestuurd naar een oplichter?
  • Maakt iemand misbruik van je gegevens?
Het is verstandig dat je je betaalpas zo snel mogelijk blokkeert, ook als je twijfelt.
Telefoon kwijt

  • Is je telefoon gestolen, of ben je deze verloren?
  • Gebruik je je toestel niet meer? 
  • Denk je dat iemand zonder toestemming jouw identificatiecode gebruikt om in de ABN AMRO app in te loggen?

Het is verstandig dat je je telefoon zo snel mogelijk blokkeert, ook als je twijfelt.

Creditcard kwijt

  • Is je creditcard gestolen, of ben je deze verloren?
  • Heb je je creditcard opgestuurd naar een oplichter?
  • Maakt iemand misbruik van je gegevens?
Het is verstandig dat je je creditcard zo snel mogelijk blokkeert, ook als je twijfelt.
App geblokkeerd

Is je app geblokkeerd? Dit kan gebeuren na meerdere foutieve pogingen met je identificatiecode. Activeer dan de app opnieuw met je identiteitsbewijs. Is de app vanwege een andere reden geblokkeerd? Neem dan contact met ons op.

Onveilige situatie bij geldautomaat

Voelt het bij een geldautomaat niet veilig om geld op te nemen? Als de situatie onveilig lijkt of als de geldautomaat er anders uitziet dan je gewend bent? Dan is het verstandig om naar een andere geldautomaat op zoek te gaan.

  • Bel de politie via 0900-88 44 (lokaal tarief, 24 uur per dag) als personen zich verdacht bij een geldautomaat gedragen of als de automaat er anders uitziet dan normaal.
  • Gaat het om een gele geldautomaat van Geldmaat of een geldautomaat van een bank? Dan kun je ook bellen naar Geldmaat: 088 - 227 41 00.
Veilig bankieren op je mobiel

Wij doen er alles aan om je veilig te laten bankieren op je mobiel. Maar het is ook belangrijk dat je zelf weet hoe je veilig omgaat met je toestel. Zo zorg je zelf dat je veilig bankiert op je mobiel:

  1. Houd je  altijd geheim
  2. Stel beveiligingen in op je telefoon
  3. Controleer regelmatig je toestelregistraties
  4. Gebruik altijd het 4G-netwerk van je eigen mobiele provider
  5. Installeer altijd direct de updates van de ABN AMRO app en de software van je toestel (iOS of Android)
  6. Installeer of update apps alleen van een officiële of betrouwbare uitgever
  7. Telefoon kwijt? Zorg dat niemand je telefoon en de ABN AMRO app kan gebruiken
Veilig Internet Bankieren

Wij doen er alles aan om je veilig online te laten bankieren. Maar het is ook belangrijk dat je zelf weet hoe je veilig omgaat met je computer en je gegevens. Zo zorg je zelf dat je veilig online bankiert:

  1. Houd je altijd geheim
  2. Installeer antivirus software op je computer
  3. Voer altijd de updates uit van je virusscanner, besturingssysteem en browser
  4. Installeer of update software alleen van een officiële of betrouwbare uitgever
  5. Klik nooit op een link - die je in een e-mail, sms of ander bericht hebt gekregen - om in te loggen in Internet Bankieren
  6. Typ zelf het adres van onze website: 'https://www.abnamro.nl'
  7. Sommige browsers vragen je of je jouw wachtwoord en codes wilt laten onthouden. Sla nooit op deze manier je beveiligingscodes op.

Wat kun je zelf doen?

Betaalpas kwijt

  • Heb je je betaalpas verloren of is deze gestolen?
  • Heb je je betaalpas opgestuurd naar een oplichter?
  • Maakt iemand misbruik van je gegevens?
Het is verstandig dat je je betaalpas zo snel mogelijk blokkeert, ook als je twijfelt.

Telefoon kwijt

  • Is je telefoon gestolen, of ben je deze verloren?
  • Gebruik je je toestel niet meer? 
  • Denk je dat iemand zonder toestemming jouw identificatiecode gebruikt om in de ABN AMRO app in te loggen?

Het is verstandig dat je je telefoon zo snel mogelijk blokkeert, ook als je twijfelt.

Creditcard kwijt

  • Is je creditcard gestolen, of ben je deze verloren?
  • Heb je je creditcard opgestuurd naar een oplichter?
  • Maakt iemand misbruik van je gegevens?
Het is verstandig dat je je creditcard zo snel mogelijk blokkeert, ook als je twijfelt.

App geblokkeerd

Is je app geblokkeerd? Dit kan gebeuren na meerdere foutieve pogingen met je identificatiecode. Activeer dan de app opnieuw met je identiteitsbewijs. Is de app vanwege een andere reden geblokkeerd? Neem dan contact met ons op.

Onveilige situatie bij geldautomaat

Voelt het bij een geldautomaat niet veilig om geld op te nemen? Als de situatie onveilig lijkt of als de geldautomaat er anders uitziet dan je gewend bent? Dan is het verstandig om naar een andere geldautomaat op zoek te gaan.

  • Bel de politie via 0900-88 44 (lokaal tarief, 24 uur per dag) als personen zich verdacht bij een geldautomaat gedragen of als de automaat er anders uitziet dan normaal.
  • Gaat het om een gele geldautomaat van Geldmaat of een geldautomaat van een bank? Dan kun je ook bellen naar Geldmaat: 088 - 227 41 00.

Veilig bankieren op je mobiel

Wij doen er alles aan om je veilig te laten bankieren op je mobiel. Maar het is ook belangrijk dat je zelf weet hoe je veilig omgaat met je toestel. Zo zorg je zelf dat je veilig bankiert op je mobiel:

  1. Houd je  altijd geheim
  2. Stel beveiligingen in op je telefoon
  3. Controleer regelmatig je toestelregistraties
  4. Gebruik altijd het 4G-netwerk van je eigen mobiele provider
  5. Installeer altijd direct de updates van de ABN AMRO app en de software van je toestel (iOS of Android)
  6. Installeer of update apps alleen van een officiële of betrouwbare uitgever
  7. Telefoon kwijt? Zorg dat niemand je telefoon en de ABN AMRO app kan gebruiken

Veilig Internet Bankieren

Wij doen er alles aan om je veilig online te laten bankieren. Maar het is ook belangrijk dat je zelf weet hoe je veilig omgaat met je computer en je gegevens. Zo zorg je zelf dat je veilig online bankiert:

  1. Houd je altijd geheim
  2. Installeer antivirus software op je computer
  3. Voer altijd de updates uit van je virusscanner, besturingssysteem en browser
  4. Installeer of update software alleen van een officiële of betrouwbare uitgever
  5. Klik nooit op een link - die je in een e-mail, sms of ander bericht hebt gekregen - om in te loggen in Internet Bankieren
  6. Typ zelf het adres van onze website: 'https://www.abnamro.nl'
  7. Sommige browsers vragen je of je jouw wachtwoord en codes wilt laten onthouden. Sla nooit op deze manier je beveiligingscodes op.

Houd je altijd aan de 5 veiligheidsregels

  1. Houd je geheim
  2. Zorg ervoor dat je (digitale) betaalpas nooit door een ander gebruikt wordt
  3. Beveilig de apparatuur die je gebruikt voor je bankzaken
  4. Controleer regelmatig je betaalrekening
  5. Meld incidenten direct aan de bank en volg aanwijzingen van de bank op

Helaas verzinnen oplichters altijd weer iets nieuws. Houd onze website in de gaten voor actuele informatie en herkenningstips. Samen staan we sterk tegen fraude.

Onthoud dat we je bijvoorbeeld nooit vragen om

  • je 
  • je pas op te sturen
  • geld over te boeken 
  • via een link direct in te loggen in de ABN AMRO app of Internet Bankieren
  • via een link in een e-mail of sms direct geld over te boeken
  • software te downloaden waarmee we kunnen meekijken in je bankomgeving
  • je pas aan ons mee te geven als we bij je langskomen

Ook interessant voor jou

Meer over fraude herkennen

Lees over verschillende oplichtingstrucs en hoe je deze kunt herkennen. Samen geven we oplichters geen kans.

Meer over veilig bankieren

Lees wat wij doen om fraude te voorkomen én wat je zelf wel of juist niet moet doen. Veilig bankieren doen we samen.